Coca-Cola sistem srpskoj ekonomiji donosi 345 miliona evra dodate vrednosti

 

 

 

 

 

Coca-Cola sistem u Srbiji godišnje u budžet uplati tri miliona evra poreza i povezan je sa 107 miliona evra koje država prihoduje od poreza.

Kada se tome dodaju profit dobavljača i trgovaca koji sarađuju sa ovom kompanijom, kao i porezi i zarade koje oni isplate, ukupna dodata vrednost Coca-Cola sistema ekonomiji Srbije dostiže 345 miliona evra ili 1,18 odsto bruto domaćeg proizvoda, pokazuju rezultati studije „Društveno-ekonomski uticaj Coca-Cola sistema u Srbiji” Itana Kapstajna, renomiranog profesora na međunarodnoj poslovnoj školi INSEAD.


To znači da svaki evro koji stvori Coca-Cola sistem u Srbiji, donosi 13 evra dodate vrednosti u vidu plata radnika, profita
kompanija i poreza koji država dobije od Coca-Cola sistema i firmi koje s njim sarađuju. Takođe, Coca-Cola sistem u zemlji zapošljava 1.300 radnika i godišnje svojim zaposlenima isplati 22 miliona evra neto zarada, dok je još 18.500 radnika angažovano u kompanijama koje sarađuju sa Coca-Colom što pokazuje da ovaj sistem na svakog zaposlenog obezbeđuje još 13 radnih mesta u Srbiji ili 0,62 odsto ukupne radne snage.

“Ova godina je izuzetno bitna za nas jer proslavljamo neverovatan momenat - 45 godina prisustva Coca-Cole u Srbiji. Istovremeno, prošlo je 15 godina otkako je Coca-Cola Hellenic kupila lokalni pogon za flaširanje napitaka, što obeležava fantastično putovanje koje smo prošli. Da bismo mogli da postignemo ovakav uspeh, uložili smo mnogo napora, vremena i finansijskih sredstava kako bismo izgradili naš sistem tokom tog perioda. Ilustrovao bih ovu priču sa nekoliko brojki: tokom poslednje tri godine u proizvodni proces i objekte je uloženo 30 miliona evra. Pored toga, samo u toku 2011. godine potrošili smo 70 miliona evra na nabavku u Srbiji i tako podržali privredu zemlje. Veoma smo ponosni što danas možemo da podelimo sa vama činjenicu da je Coca-Cola Hellenic po peti uzastopni put uvršćena u Dow Jones indekse održivosti za 2012. godinu, gde je navedena kao jedna od najbolje rangiranih kompanija za proizvodnju pića na svetu po pitanju održivosti. Iako smo ponosni i ohrabreni dosadašnjim uspesima, bićemo i dalje posvećeni razvoju lokalnog poslovanja i unapred se radujemo budućim godišnjicama”, rekao je Ramon Vajdinger, generalni direktor kompanije Coca-Cola Hellenic Srbija.


Ako bi se lokalno
poslovanje Coca-Cola sistema zamenilo uvozom, srpska ekonomija bi pretrpela gubitak od 51 milion evra (0,17 odsto BDP-a) u pogledu dodate vrednosti i skoro 2.700 radnih mesta ili 0,09 odsto ukupne radne snage, navodi Studija.

“Za ekonomiju Srbije podjednako je važno da ima snažan sektor malih i srednjih preduzeća koji obezbeđuje veliki broj radnih mesta i da stalno radi na obezbeđivanju uslova za dolazak i razvoj velikih sistema poput Coca-Cole, koji značajno doprinose lokalnoj ekonomiji i na koje se sektor malih i srednjih preduzeća može uspešno nasloniti. NALED snažno radi na tome da što veći broj propisa i procedura bude unapređen u korist privrede i da se to dogodi što pre“, izjavio je potpredsednik Upravnog odbora NALED-a Toplica Spasojević.


Okruglom stolu, na kome su razmenjena mišljenja o uticaju velikih kompanija za razvoj privrede i njene konkurentnosti, prisustvovali su i predstavnici Vlade i stručna javnost. Pored profesora Itana Kapstajna, rezultate studije su predstavili i Ramon Vajdinger, generalni direktor kompanije Coca-Cola Hellenic Srbija i Džon Dauns, globalni direktor za odnose sa Vladom kompanije Coca-Cola, a prisutnima se obratio i potpredsednik UO NALED-a Toplica Spasojević. (Economy.rs, 21. septembar 2012.)

Коментари

Популарни постови са овог блога

Spisak marketing, PR agencija i produkcijskih kuća u Srbiji.

Klompe za svaku priliku- Leon

Najsladje mesto u Beogradu ponovo radi - ljubavi i slatkiši "Soko Štark "