IKEA - poslovanje koje menja svet

IKEA - poslovanje koje menja svet 



Posle više od dve godine od kako je IKEA otvorila prvu prodavnicu u Srbiji većina nas je imala prilike da se upozna sa njihovom ponudom iz prve ruke, da upozna čuveni koncept prodavnice kao i koncept čitavog brenda i njihove filozofije. Osetili smo jednostavnost i lakoću sklapanja i montiranja, nameštaj koji je po dimenzijama međusobno kompatibilan, sve-se-u-sve-uklapa i klik-klak sisteme. 
Ko se zadrži na ovom nivou interakcije sa kompanijom IKEA može biti sasvim zadovoljan - jesnostavnost, pristupačne cene, praktičnost to omogućavaju. Ono što možda ostaje skriveno potrošačima u Srbiji jeste da je upravo ta jednostavnost, praktičnost i cenovna pristupačnost bazirana na mnogo široj, dubljoj i humanijoj filozofiji.

Kada se zagrebe po površini videće se da IKEA zaista razvija i podstiče ideje koje mogu da promene svet. To se pre svega ogleda u želji da se transformišu u kompaniju koja je u celosti samoodrživa. Neprestano istražuju i razvijaju nove načine da se poveća iskorišćenost postojećih resursa, da se nađe nova upotreba ili obnovi polovan nametaj, kao i da se smanji upotreba sirovih materijala. 
U tom procesu reciklaža igra značajnu ulogu. Prvi dokaz za to se može pronaći u njihovoj ponudi - program proizvoda za razvrstavanje otpada jednako pogodan za kućno i poslovno okruženje. Time pružaju mogućnost svima da smanje količine bačenog otpada i da omoguće ponovnu upotrebu materijala koji to dozvoljavaju. U svemu tome, IKEA ne zaboravlja da svakom ostavi slobodu da napravi svoje rešenje za reciklažu, prilagodi svojim uslovima kao i potrebama, a da pri tom ne izgubimo puno prostora ili budemo primorani na značajne promene u postojećim uslovima.

Ništa se ne baca

Osim što nude razne mogućnosti da sami recikliramo, što podstiču kupce na to, IKEA ulaže velike napore da svoju proizvodnju bazira u najvećoj mogućoj meri na recikliranim materijalima,  koristeći otpad kao izvor sirovina, tražeči nove načine da korišćenim proizvodi nađe novu primeru. 
Tako je kolekcija vaza iz 2017. godine napravljena od stakla koji je prethodno odbijen zbog mehurića. Staklo je pretopljeno i iskorišćeno za izradu vaza koje su unikatni komadi sa očuvanom jedinstvenom kombinacijom boja i karakteristikama prvobitnog materijala.
Takođe, program ručno rađenih tepiha je zapravo proizveden od recikliranog pamuka, jer više od 90% materijala čine ostaci nastali prilikom proizvodnje posteljine. O reciklaži se razmišlja i kada je reč o hrani koju proizvode. IKEA planira da do kraja 2020. godine skoro sav otpad od hrane bude usmeren u proizvodnju komposta ili biogasa. 

Održivi razvoj

Osim fokusa na razvoju mogućnosti recikliranja, IKEA postiže impresivne rezultate na polju razvoja, podrške i podsticanja održivih resursa. Može se reći da su vodeća kompanija kada je reč o ekološki osvešćenom modelu poslovanja. 
Tokom godina IKEA je uložila skoro 2 milijarde dolara u pokretanje vetroturbina i instaliranje solarnih panela na njihove zgrade, i time postigli da pokriju 73% potreba za energijom koju koriste u radu. Ali nisu se tu zaustavili.
U cilju smanjenja potrošnje energije IKEA se u potpunosti opredelila za štedljive LED sijalice, za kuhinje su obezbedili indukcione ploče koje su 50% brže i isto toliko štedljivije, kao i roletne koje mogu da smanje troškove grejanja i do 20%. Tome se mogu dodati slavine i tuševi koji troše manje vode, punjive baterije različitih kapaciteta koje traju duže. 
Međutim IKEA ima još jedno polje delovanja izvan svog procesa proizvodnje a u vezi je sa odgovornim korišćenjem resursa. To se pre svega ogleda u činjenicu da je IKEA 2017. godine postigla da se 100% snabdeva drvetom iz održivih izvora i to u zemljama koje su imale poteškoće sa upravljanjem šumama. 
IKEA je u saradnji sa FSC i WWF razvila standarde za odgovorno upravljanje šumama, čime se podstiče očuvanje šuma i ekosistema širom sveta. Učestovali su u najvećem projektu obnove - obnovi 18500 hektara prašume uništene u požaru 1983. godine na Borneu. Do danas je obnovljeno 12500 hektara, što je ne samo omogućilo obnovu prašume već i pružilo priliku da se steknu nova znanja, metode i tehnike u ovoj oblasi.
Ni proizvodnja pamuka i vune nije izostavljena - podstiče se odgovorno uzgajanje pamuka bez hemikalija i prekomerne upotrebe vode, dok je vuna dobijena od “ovaca koje se tretiraju sa poštovanjem, a zemljom na kojoj one jedu i odmaraju se, upravlja se na odogovoran način.”

Gde smo tu mi 

Program reciklaže, obnovljivih resursa i štednje kako sirovina, energije i one finansijske uštede, kompanija IKEA pokazuje zavidan nivo svesti, odgovornosti i delovanja. Spektar oblasti u kojima uspevaju da nađu načine da bolje upravljaju sredstvima je ogroman i može da posluži kao primer. 

Pitanje ostaje, koliko uticaja u ovoj oblasti može IKEA da ima u Srbiji, kako u celini tako i na svakog pojedinca. Kod nas su tek nešto preko dve godine što nije dovoljno dug period za ostvarivanje značajnijeg uticaja, ali promovisanjem ideja o reciklaži, obnovi resursa i štednji imamo šansu da i kod nas postignemo pomake i najvažnije - promenimo svest i odnos prema sebi i prirodi oko nas. 

Коментари

Популарни постови са овог блога

Spisak marketing, PR agencija i produkcijskih kuća u Srbiji.

Klompe za svaku priliku- Leon

Najsladje mesto u Beogradu ponovo radi - ljubavi i slatkiši "Soko Štark "